مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 10:152022-11-22اقتصادي

ایران تولید اورانیوم 60 درصدی خود را افزایش داد


برای اولین بار، ایران تولید اورانیوم 60 درصد را در فردو آغاز و میزان تولید اورانیوم 60 درصدی خود را افزایش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سازمان انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه شورای حکام اقدام به تولید اورانیوم تا غنای 60 درصد در سایت فردو کرد و صبح روز دوشنبه تولید آن به مرحله پایداری رسید.

به نظر می رسد سازمان انرژی اتمی به دنبال آن است تا از امکانات و فضای سایت فردو برای تجهیز و تولید حداکثر استفاده را به کار گیرد.

همچنین در دومین اقدام در واکنش به قطعنامه مذکور، ایران دو آبشار دیگر IR-2m و IR-4 را در سایت نطنز بازبینی و گازدهی کرد و دو آبشار دیگر از این ماشین ها برای گازدهی آماده شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آنها از روز یکشنبه هفته جاری با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع های غنی سازی نطنز و فردو انجام می شود.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست فصلی خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه ای علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران تولید اورانیوم 60 درصدی خود را افزایش داد

ایران تولید اورانیوم 60 درصدی خود را افزایش داد