مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 09:052022-11-22اقتصادي

بنادر خزر گرفتار گِل ولای و رسوب/ دریا متهم است


کاهش تراز آب دریای خزر حجم گل ولای انباشته شده در حوضچه و کانال دسترسی به بنادر را بیشتر می کند و نگرانی از به گل نشستن بنادر را شدت بخشیده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: سه بندر شامل امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در مازندران فعال و هم اکنون حجم عملیات در این بنادر کمتر از ظرفیت اسمی آن بوده و از مهمترین دلایل آن پهلو نگرفتن شناورهای بزرگ تجاری است.

تبعات پس رفتن آب دریای خزر طی سال های گذشته، اثراتش را امروز بر کرانه شمالی و استان های حاشیه بیشتر نمایان کرده است و کم عمق شدن سطح حوضچه و کانال دسترسی بنادر در پی افزایش گل ولای و رسوبات، خطر به گل نشستن و تعطیلی فعالیت های بندری را بیش از پیش به صدا درآورده است.

با آنکه هر ساله عملیات لایروبی بنادر در شمال کشور و مازندران صورت می گیرد اما حجم رسوبات برجای مانده بسیار بالا است و تأمین تجهیزات و نگاه ملی برای لایروبی، دریچه های اقتصادی مازندران ضروری به نظر می رسد.

همچنین مازندران به دلیل واقع شدن در کریدور تجاری و ارتباطی شمال – جنوب بیش از هر زمانی به بنادر فعال و پویا نیاز دارد و یکی از راه های تحقق این هدف، رفع موانع و لایروبی اسکله ها و حوضچه ها به شمار می رود.

بندر امیرآباد با پسکرانه بیش از هزار هکتاری و داشتن 15 اسکلت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و هاب تجاری مازندران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنادر خزر گرفتار گِل ولای و رسوب/ دریا متهم است

بنادر خزر گرفتار گِل ولای و رسوب/ دریا متهم است