مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 08:252022-11-22سياسي

بی میلی عشایر کرمانشاه به کوچ پاییزه


به گفته مدیر امور عشایری استان کرمانشاه، به دلیل کمبود علوفه در برخی مراتع مناطق قشلاقی، بخشی از عشایر استان برای انجام کوچ پاییزه مردد هستند.

- علی جعفر رضایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس تقویم کوچ عشایر استان کرمانشاه از 15 آذر می توانند در مراتع مناطق قشلاقی مستقر شوند، گفت: امسال به دلیل کمبود علوفه ناشی از خشکسالی، عشایر استان میل چندانی به کوچ پاییزه ندارند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه عشایر کوچ رو درون استانی که قشلاق خود را در مناطق گرمسیر سرپلذهاب، سومار، قصرشیرین و گیلانغرب سپری می کنند در حال کوچ هستند، گفت: عشایر کوچ رو برون استانی که زمستان خود را در مناطق قشلاقی استان های ایلام، لرستان و خوزستان سپری می کنند هنوز برای کوچ کردن مرددند.

وی اضافه کرد: اگرچه عشایری که قشلاق خود را در مراتع استان ایلام سپری می کنند در حال کوچ هستند، اما عشایری که به استان خوزستان کوچ می کنند بدلیل کمبود علوفه ناشی از خشکسالی هنوز برای کوچ خود مردد هستند.

وی در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده برای توزیع علوفه بین عشایر استان در موسم کوچ داشت و گفت: از شهریور ماه تاکنون چهار هزار تن بلغور بین عشایر استان توزیع شده و یک سهمیه 2400 تنی نیز جدیدا در اختیار استان قرار گرفته که از امروز (اول آذر) بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی میلی عشایر کرمانشاه به کوچ پاییزه

بی میلی عشایر کرمانشاه به کوچ پاییزه