مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 05:502022-11-22بين الملل

لهستان: آلمان با پیشنهاد استقرار پاتریوت در نزدیکی اوکراین موافقت کرد


وزیر دفاع لهستان گفت با همتای آلمانی اش بر سر پیشنهاد استقرار سامانه های دفاع موشکی «پاتریوت» در خاک لهستان با هدف محافظت از آسمان اوکراین به توافق رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماریوش بلاشاک ، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد، در پی برخورد مرگبار یک موشک در هفته گذشته به خاک کشورش، کریستین لامبرشت ، وزیر دفاع آلمان به او پیشنهاد استقرار چند آتشبار سامانه پاتریوت در خاک لهستان برای محافظت از آسمان اوکراین را داده است.

به نوشته پایگاه دیفنس نیوز ، بلاشاک روز دوشنبه توییتی را قبل از گفتگوی تلفنی برنامه ریزی شده خود با لامبرشت منتشر کرده و در آن نوشت: من (به وزیر دفاع آلمان) پیشنهاد استقرار این سلاح در نزدیکی مرز با اوکراین راخواهم داد.

وزیر دفاع لهستان بعد از گفتگویش با لامبرشت مجددا توییت دیگری را منتشر کرده و در آن نوشت: وزیر دفاع آلمان تمایلش برای مستقر کردن پرتابگرهای سامانه پاتریوت در نزدیکی مرز با اوکراین را تایید کرده است و این دو قرار است در ادامه بر سر تعداد این پرتابگرها، نوع آنها و زمان تحویل آنها به همراه مسائل دیگر به بحث بپردازند.

به نوشته پایگاه دیفنس نیوز، لامبرشت همچنین پیشنهاد داده جنگنده های مدل یوروفایتر تایفون نیروهای هوایی آلمان برای تامین امنیت حریم هوایی لهستان اعزام شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لهستان: آلمان با پیشنهاد استقرار پاتریوت در نزدیکی اوکراین موافقت کرد

لهستان: آلمان با پیشنهاد استقرار پاتریوت در نزدیکی اوکراین موافقت کرد