مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 03:152022-11-21اقتصادي

میزان صادرات فولادی ها در 7 ماهه امسال


طبق آمار، طی هفت ماهه سال جاری بالغ بر هشت میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای همه مقاطع تخت، محصولات و آهن اسفنجی کاهشی رقم خورده است؛ - این در حالیست که دو ماه ابتدایی سال روند صادرات فولادی ها افزایشی بود.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، طی هفت ماهه امسال یک میلیون و 580 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و 486 هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده است.

پس از آن صادرات شمش فولاد نیز افزایش 18 درصدی را ثبت کرده است.

صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع هفت ماهه 1401، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت صادرات چهار درصدی برای محصولات فولادی و افت 46 درصدی برای مقاطع تخت و آهن اسفنجی ثبت شده است.

همانطور که اشاره شد، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، یک میلیون و 580 هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که یک میلیون و 415 هزار تن آن میلگرد (با رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته)، 91 هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع (با افت 13 درصدی) و 74 هزار تن تیر آهن (با افت یک درصدی) صادر شده که در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در هفت ماهه 1400، افزایش شش درصدی رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان صادرات فولادی ها در 7 ماهه امسال

میزان صادرات فولادی ها در 7 ماهه امسال