مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 22:002022-11-21بين الملل

بیش از 200 کودک یمنی قربانی مین و بمب های خوشه ای شدند


مرکز اجرایی مین زدایی یمن تاکید کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 204 کودک در اثر بمب های خوشه ای و مین های به جا مانده از جنگ کشته و مجروح شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مرکز اجرایی مین زدایی یمن در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کودک از کشته و مجروح شدن بیش از 200 کودک یمنی در نتیجه انفجار مین و بمب های خوشه ای به جا مانده از حملات و تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: در حالی که جهان روز جهانی حقوق کودک را در 20 نوامبر جشن گرفت، کودکان یمنی به دنبال ابتدایی ترین حقوق خود هستند که در طول 8 سال جنگ کاملا به فراموشی سپرده شده و این جنگ آنها را در خانه ها و مدارس هدف قرار داده است تا جایی که معنای کودکی را از یاد آنها برده است.

این مرکز ادامه داد: جشن روز جهانی کودک امسال درحالی برگزار شد که صدها هزار کودک یمنی همچنان از ابتدایی ترین حقوق خود از جمله مراقبت های بهداشتی، تحصیل و غذا محروم هستند و درد و رنج آنها ناشی از بمب های خوشه ای به جا مانده از جنگ است که توسط هواپیماهای ائتلاف سعودی-اماراتی در مناطق مختلف یمن پخش شده اند.

بیانیه مذکور افزود: برای هشتمین سال پیاپی از جنگ و محاصره یمنی ها، سکوت و شکست عمدی سازمان ملل در راستای محافظت از کودکان در برابر هرگونه حمله ادامه می یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 200 کودک یمنی قربانی مین و بمب های خوشه ای شدند

بیش از 200 کودک یمنی قربانی مین و بمب های خوشه ای شدند