مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 19:002022-11-21سياسي

همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان برگزار شد


همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان که به منظور ذخیره سازی سلامت با حضور مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت رشت برگزار شد.

- ایسنا/گیلان همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان که به منظور ذخیره سازی سلامت با حضور مرتضی ضرابی، مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت رشت برگزار شد.

مرتضی ضرابی امروز در همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان که به منظور ذخیره سازی سلامت در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت رشت با حضور جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس و محمدرضا نقی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: سلول های بنیادی مهم ترین سلول های خون ساز است که در مغز استخوان و بافت استخوان یافت می شود.

وی افزود: خون بند ناف بعد از جمع آوری و انتقال به آزمایشگاه پس از انجام تست های کنترل کیفی، ویروسی و میکروبی فریز شده و برای مدت طولانی نگهداری می شود.

نمونه خون بند ناف در تانک های محتوای نیتروژن مایع تا 25 سال نگهداری می شود.

ضرابی با بیان اینکه دو نوع بانک خون عمومی و خصوصی داریم، تصریح کرد: در بانک خون عمومی خانواده ها نمونه خون را اهدا کرده و مالکیتی ندارند، بانک خون خصوصی خانواده ها ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان برگزار شد

همایش ضرورت اشاعه فرهنگ بانک خون بند ناف در گیلان برگزار شد