مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 15:502022-11-21بين الملل

تهران بیش از 70 سند درباره حضور تروریست ها به اربیل ارائه کرد


سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارائه بیش از 70 سند درباره حضور تروریست ها به مسئولان اربیل، گفت که وعده استقرار نیروهای عراقی در مرزهای کردستان محقق نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بعد از ظهر امروز یکشنبه درباره حمله به مواضع تروریستهای تجزیه طلب در منطقه کردستان، اظهاراتی مطرح کرد.

آل صادق به شبکه خبری العالم گفت که جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 سند درباره حضور گروههای تروریستی مسلح در این منطقه به مسئولان اربیل ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه تهران از دولت عراق و مسئولان کردستان خواست که گروههای تروریستی را ظرف کمتر از 10 روز خلع سلاح کنند، تصریح کرد: حمله زمینی به مواضع گروههای تروریستی کردستان، مطرح نیست.

سفیر ایران همچنین خبر داد که جمهوری اسلامی با دولت فدرال و مسئولان کردستان توافق کرده بود که نیروهای عراقی در مرزهای کردستان مستقر شوند، ولی این وعده نیز عملی نشد.

آل صادق در پایان تأکید کرد، سازه های مهم ایران در کرمانشاه توسط سرویس جاسوسی موساد رژیم موقت صهیونیستی صورت گرفت که مبدأ این حملات، کردستان عراق بود.

وی همچنین شب گذشته از مذاکره با طرف عراقی درباره مسائل مرزی خبر داد و گفت: در جریان دیدار با طرف عراقی، درخواست کردیم که کنترل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران بیش از 70 سند درباره حضور تروریست ها به اربیل ارائه کرد

تهران بیش از 70 سند درباره حضور تروریست ها به اربیل ارائه کرد