مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 15:152022-11-21پزشكي

علت آفت زدن دهان چیست؟


علت اصلی بروز آفت مشخص نیست، اما یکسری عوامل فرد را مستعد ابتلا به آفت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بهداشت نیوز نوشت: ودود جوادی پروانه، فوق تخصص روماتولوژی کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما در پاسخ به این سوال که آفت دهانی چیست؟ گفت؛ آفت دهانی، زخم دردناکی است که در 20 درصد افراد جامعه و در هر دو جنس دیده می شود.

این زخم ها در قسمت های داخلی لبها، کف دهان، سطح زبان و سقف دهان اتفاق می افتد که معمولاً با ایجاد ضایعات فرورفته ای در مخاط دهان همراه است.

وی افزود: آفت ها را به سه دسته آفت مینور (کوچک) که همراه با ضایعات کمتر از یک سانتی متر است و پس از 7 الی 10 روز بهبود می یابند؛آفت ماژور (بزرگ) که همراه با ضایعات بزرگتر از 1 سانتی متر است و جهت بهبودی این زخم ها یک ماه زمان نیاز است و آفت های کنار هم قرار گرفته که سطوح زیادی را اشغال می کنند.

درمان قطعی و فوری آفت دهان+ علت مهم آفت دهان و زبان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که علت بروز آفت چیست و آیا امکان پیشگیری از این بیماری وجود دارد؟، گفت: علت اصلی بروز آفت مشخص نیست، اما یکسری عوامل، فرد را مستعد ابتلا به آفت می کند که شامل ضربه ها که به شکل مستقیم و یا گاز گرفتگی ناخودآگاه توسط خود شخص اتفاق می ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت آفت زدن دهان چیست؟

علت آفت زدن دهان چیست؟