مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 14:102022-11-21اقتصادي

امکان همکاری در خودروسازی با فرانسوی ها


عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید بر اساس آنچه که اعلام شده ممنوعیت فقط برای واردات خودروهای فرانسوی بوده و امکان همکاری با آنها در خطوط تولید یا قطعات وجود دارد.

- محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ممنوعیت اعمال شده از یک زوایه می تواند برای صنعت خودروی ایران نتیجه مثبت داشته باشد.

در صورتی که شرکت های فرانسوی احساس خطر کنند که بازار ایران را از دست می دهند قطعا امکان مذاکرات تازه برای همکاری در خطوط تولید مشترک چه در خودرو و چه در قطعات وجود خواهد داشت و آنها باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی با بیان این که کنار گذاشتن خودروهای فرانسوی در بحث واردات به معنی خالی شدن بازار نیست توضیح داد: آنچه که در این زمینه بیشترین اهمیت را دارد عمل به برنامه اعلام شده از سوی نهادهای تصمیم گیر است.

این که ما از سویی باید استانداردهای 85 گانه خودرو را رعایت کنیم و از سویی دیگر خودروهایی با قیمت کمتر از 20 هزار یورو به کشور وارد کنیم قطعا نیاز به بررسی های جدی دارد.

با توجه به این مقررات تعداد خودروهایی که امکان وارد شدن به ایران را دارند محدود می شوند اما قطعا در بازار نمونه هایی برای ورود به کشور وجود خواهد داشت که البته فعالان در این بازار باید نظر نهایی را در رابطه با آنها ارائه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان همکاری در خودروسازی با فرانسوی ها

امکان همکاری در خودروسازی با فرانسوی ها