مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 14:002022-11-21اقتصادي

رتبه نخست ایران در تولید خون بند ناف در منطقه


مدیر عامل بانک سلول های بنیادی خون بندناف گیلان با اشاره به اینکه ایران دارنده بزرگترین بانک خون بند ناف در کشورهای آسیای غربی محسوب می شود، - گفت: رتبه نخست در منطقه را داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا مسکنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به اینکه میزان نمونه برداری از خون بند ناف در سال های اخیر ماهانه 20 تا 22 نمونه است، اظهار کرد: این عدد نسبت به نوزادان متولد شده یک درصد در سال است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گیلان افزود: میزان نمونه برداری خون بند ناف اکنون به 40 عدد در ماه رسیده که نیاز است برای ارتقا و افزایش این کار، فواید آن بیشتر برای مردم تبیین شود.

انجام بیش از 250 پیوند با استفاده سلول های خونی بند ناف مدیر عامل بانک سلول های بنیادی خون بند ناف گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه ایران بزرگترین بانک خون بند ناف در کشورهای آسیای غربی محسوب می شود گفت: رتبه اول منطقه در تولید خون بند ناف متعلق به کشور ایران است.

مرتضی ضرابی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی خون بند ناف در کلیه استان ها فعال است افزود: مهمترین کاربرد سلول های بنیادی بند ناف در بیماری های با منشأ خونی مانند تالاسمی، انواع سرطان خون و کم خونی قابل درمان است اما در مجموع پتانسیل درمان 80 بیماری خونی و غیرخونی با خون بند ناف قابل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست ایران در تولید خون بند ناف در منطقه

رتبه نخست ایران در تولید خون بند ناف در منطقه