مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:282022-11-21سياسي

در انتظار بررسی نهایی و صدور شماره ثبت ملی اژدرکوه هستیم


معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: اژدرکوه، کوهی تاریخی و یک اثر طبیعی ارزشمند است که اقدامات لازم برای ثبت ملی این اثر به صورت کامل انجام شده و در انتظار بررسی نهایی و صدور شماره ثبت ملی است.

- به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، احسان زهره وندی اظهار کرد: اژدرکوه، کوهی تاریخی و یک اثر طبیعی ارزشمند است که اقدامات لازم برای ثبت ملی این اثر به صورت کامل انجام شده و در انتظار بررسی نهایی و صدور شماره ثبت ملی است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود:  پرونده ثبت این اثر طبیعی در سامانه ثبت بارگذاری شده و به همراه 15 اثر طبیعی دیگر در استان خراسان درانتظار برگزاری جلسه نهایی برای موافقت نهایی در تهران است.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد تا پایان آذر، جلسه نهایی برگزار و با ثبت اژدرکوه در فهرست میراث ملی طبیعی موافقت می شود.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد:دامنه جنوبی اژدرکوه، رگه سرخ رنگی به شکل اژدهایی به طول تقریبی یک کیلومتر دیده می شود که اهالی توس، آن لکه سرخ رنگ را جسد اژدهایی می پندارند.

اسطوره سازان باستانی ایران چنین گفته اند که روزگاری آن اژدها با بندآوردن آب کشف رود، خواب و آرام را بر مردم توس حرام می کرده، تا اینکه پهلوانی تن به خطر داده و آن اژدهای کوه مانند را ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در انتظار بررسی نهایی و صدور شماره ثبت ملی اژدرکوه هستیم

در انتظار بررسی نهایی و صدور شماره ثبت ملی اژدرکوه هستیم