مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:252022-11-21فرهنگي

جام باشگاه های کتاب خوانی؛ چراغی که زود خاموش شد


دبیر جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان کاشان گفت: جام باشگاه های کتاب خوانی یک نمایش فرهنگی در یک مناسبت خاص نبود، بلکه برنامه ای بود که با هزینه کم و با مشارکت داوطلبانه مخاطبان اجرا می شد.

- وضعیت کتاب خوانی در کشور شرایط مطلوب و مناسبب ندارد چون مردم به دنبال خواندن کتاب نیستند و کودکان هم جدا از این شرایط نیستند.

جام باشگاه های کتاب خوانی برنامه ای بود که در صورت استمرار می توانست ضمن ترویج فرهنگ کتاب خوانی در جامعه، فرصت هایی نظیر شبکه سازی کتاب خوانی و فعالیت های ترویجی مورد توجه کودکان نوجوانان را به دنبال داشته باشد.

علی هاشمی، دبیر زبان و ادبیات فارسی در گفت وگو با ایسنا، گفت: رقابت در مدرسه به گونه ای است که بسیاری از خانواده ها، به مطالعه کتاب درسی برای کسب رتبه های برتر و موفقیت در کنکور تمرکز کرده و به کتاب خوانی و تأثیر آن بر زندگی فردی و اجتماعی فرزندان خود توجهی ندارند و حتی کتاب های غیردرسی را مانع پیشرفت بچه ها می دانند.

وی افزود: نظام آموزشی در مدرسه، فقط محدود به تدریس یک کتاب یکسان در سراسر کشور است و در نتیجه، دانش آموزان و خانواده ها بر این باور هستند که نیازی به مطالعه کتاب داستان و شعر نیست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جام باشگاه های کتاب خوانی؛ چراغی که زود خاموش شد

جام باشگاه های کتاب خوانی؛ چراغی که زود خاموش شد