مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:002022-11-21اقتصادي

کشت محصولات کم آب بر در 6 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نیاز آبی خراسان جنوبی، شش هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کم آب بر است.

- مهدی جعفری در گفت و گو با مهر با اشاره به خشکسالی های پیاپی در خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه با کمبود باران و نیاز آبی استان، کشت محصولات کم آب در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از شش هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات کم آب بر است، افزود: محصولات کم آب بر کشت شده شامل شش محصول ارزن، زیره، خاکشیر، آفتابگردان، سورگوم دانه ای و ذرت خوشه ای است.

جعفری بیان کرد: با توجه به وجود خشکسالی در استان، کشت این محصولات برای تأمین علوفه حجیم با بهره وری بالا برای خوراک دام مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: ذرت خوشه ای و زیره دو محصول کم آب بر هستند که کشت آن ها مورد استقبال کشاورزان استان قرار گرفته است.

بنا به گفته وی، توسعه کشت سورگوم دانه ای به عنوان یک محصول کم آب بر و مطابق با اقلیم خراسان جنوبی در دستور کار و برنامه های آینده سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه کاشت و برداشت این محصولات بهاره و تابستانه است، گفت: تولید قطعی این محصولات در سال زراعی جاری 222 هزار و 286 تن برآورد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت محصولات کم آب بر در 6 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی

کشت محصولات کم آب بر در 6 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی