مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-21اجتماعي

وجود 39000 فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه با اشاره به عدم مهارت آموزی در دستگاه های آموزشی و دانشگاه ها از وجود 39000 فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه خبر داد.

- عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسئله بیکاری در استان کرمانشاه به ویژه دانشجویان، اظهار کرد: از مجموع بیکاران در استان کرمانشاه بیش از 39 هزار نفر بیکاران تحصیل کرده ای هستند که پس از فارغ التحصیلی فاقد شغل هستند.

وی افزود: عمده فارغ التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه به دلیل نداشتن مهارت به جمع بیکاران پیوسته اند چرا که به ندرت می توان افراد دارای مهارت و بیکار را پیدا کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر مسئله مهارت آموزی در روند آموزش به ویژه در دانشگاه ها، تصریح کرد: این مسئله به عنوان یک انتقاد باید به حوزه آموزش های دانشگاهی وارد شود و به طور جدی تر مهارت محور بودن آموزش های دانشگاهی را دنبال کنند.

نوری با بیان اینکه 75 درصد آموزشگاه های دانشگاه ها به صورت تئوری آموزش را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود الزام و اهمیت بالای مهارت آموزی اما تنها 25 درصد آموزش های آنها به صورت عملی بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر آموزش در مراکز آموزشگاهی فنی و حرفه ای بیشتر به ابعاد عملی توجه کرده و مهارت آموزی را محور ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 39000 فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه

وجود 39000 فارغ التحصیل بیکار فاقد مهارت در کرمانشاه