مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 10:502022-11-21اقتصادي

مصرف بیش از 40 درصد منابع آب تجدیدپذیر فاجعه است/ ما 86 درصد مصرف می کنیم!


استفاده از آب های نامتعارف را موثر برای توسعه نوار ساحلی کشور دانست و افزود: کشاورزی پایدار و تولید محصولات در محیط های شور، - مصرف بیش از 40 درصد منابع آب تجدیدپذیر فاجعه است/ ما 86 درصد مصرف می کنیم! یک کارشناس مدیریت منابع آب گفت: استفاده از آب های نامتعارف را موثر برای توسعه نوار ساحلی کشور دانست و افزود: کشاورزی پایدار و تولید محصولات در محیط های شور، یک فن آوری با رویکرد زیست محیطی و بهره برداری اقتصادی و پایدار از منابع آب و خاک کشور، تعریف درست شور ورزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی پورمقدم، در نشستی خبری با بیان اینکه میزان آب تجدیدپذیر کشور، حدود 100 میلیارد مترمکعب در سال بوده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال 95، سرانه آب تجدیدپذیر کشور به ازای هر نفر در سال 1450 مترمکعب است، گفت؛ همچنین سرانه آب مصرفی کشور 1247 مترمکعب به ازای هر نفر در سال است و از نظر سرانه مصرفی، مشابه امریکا و استرالیا هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر میزان سرانه آب تجدیدپذیر و مقایسه این رقم، با سرانه آب مصرفی وضعیت مناسبی نداریم، گفت: نسبت سرانه مصرف بر سرانه آب تجدیدپذیر کشور بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته در سال 95 بالغ بر 86 درصد بوده است، یعنی ما 86 درصد منابع آب تجدیدپذیر کشور را در طول سال مصرف می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بیش از 40 درصد منابع آب تجدیدپذیر فاجعه است/ ما 86 درصد مصرف می کنیم!

مصرف بیش از 40 درصد منابع آب تجدیدپذیر فاجعه است/ ما 86 درصد مصرف می کنیم!