مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-21اجتماعي

تبریز در چنبره مازوت سوزی/ منتظر آلودگی هوا باشید


زنگ افزایش آلودگی هوای تبریز با آغاز فصل سرد سال به خاطر استفاده از مازوت به صدا درآمده و پیش بینی های سازمان هواشناسی نیز از پایداری هوا در روزهای آینده در این کلانشهر خبر می دهد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اسرا درویشی: هر سال با ورود فصل سرما، پای آلودگی هوا به کلانشهرهای کشور باز می شود که به گفته کارشناسان امر اصلی ترین دلیل آن وارونگی دما است و پیش بینی های سازمان هواشناسی نیز از پایداری هوا در برخی کلانشهرها در روزهای آینده خبر می دهد.

این در حالی است که تردد خودروها در شهرها از مهم ترین علت آلایندگی هوای شهرها شناخته می شود.

از سوی دیگر فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی دیگر کمرنگ تر شده و اغلب مردم به دنبال خودروهای تک سرنشین هستند و حال و حوصله ی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارند.

تبریز نیز یکی از کلان شهرهای آلوده کشورمان است که با ورود فصل پاییز نفس او هم می گیرد، پاییزی که به زیبایی و نم نم باران هایش معروف است اما امسال بر خلاف سالیان گذشته دیگر خبری از باران و بوی خوش او نیست، علاوه بر شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ها، فرسودگی ناوگان شهری و بی توجهی شهروندان به معاینه فنی خودروهایشان نیز بی تأثیر نبوده است؛ باوجود اینکه مدت ها است از خرید اتوبوس های نو خبر می دهند اما تاکنون هیچ شواهدی از آنها در سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز در چنبره مازوت سوزی/ منتظر آلودگی هوا باشید

تبریز در چنبره مازوت سوزی/ منتظر آلودگی هوا باشید