مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:552022-11-21اقتصادي

خیز کرمانشاه به سمت تکمیل زنجیره پشم تا فرش


سالانه نزدیک به یکصد هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه تولید شده که بخشی از آن نیز راهی بازارهای جهانی می شود، نزدیک به 35 هزار بافنده در کرمانشاه فعالیت دارند و فرش سنقر و گلیم هرسین در جهان شهره است و همه اینها بخشی از ظرفیت های کرمانشاه در حوزه فرش و گلیم است.

- از سوی دیگر پشم کرمانشاه یکی از مرغوب ترین پشم های کشور از نظر طول الیاف است و از همین رو نخی که از آن به دست می آید کیفیت بسیار بالایی دارد، اما با وجود قدمت تاریخی فرش و فعالیت هزاران نفر در این عرصه، آنطور که باید زنجیره پشم تا فرش در سال های گذشته در کرمانشاه تکمیل نشده بود.

موضوعی که باعث شد بنا به ادعای فعالین این عرصه حتی در برخی مقاطع زمانی تا 95 درصد پشم تولیدی از کرمانشاه خارج و به استان ها و حتی کشورهای دیگر برود و ارزش افزوده این محصول عاید مناطق دیگر شود.

ظرفیت های عظیم حوزه پشم و فرش کرمانشاه، نرخ بالای بیکاری استان و اشتغالزایی که زنجیره فرش می تواند داشته باشد، باعث شد طی چند سال اخیر تکمیل زنجیره پشم تا فرش مورد توجه جدی قرار بگیرد و اقداماتی برای تکمیل این زنجیره انجام شود.

حالا به گفته معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه اگرچه هنوز هم جای کار زیادی در عرصه فرآوری پشم، رنگرزی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز کرمانشاه به سمت تکمیل زنجیره پشم تا فرش

خیز کرمانشاه به سمت تکمیل زنجیره پشم تا فرش