مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-21پزشكي

نسخه تغذیه ای برای درمان بیماری های پاییزی


کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی تغذیه مناسب در دوران بیماری در فصل پاییز گفت: در این دوران باید از مصرف نوشیدنی های حاوی کافیین مانند قهوه، - نسکافه و نوشابه پرهیز شود زیرا این نوع نوشیدنی ها دیورتیک بوده و منجر به کم آبی بدن می شوند و می توانند شرایط بیمار را بدتر کنند.

زهرا باقری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماری های پاییزی به ویژه آنفلوآنزا اظهار کرد: با آغاز فصل سرما بیماری های ویروسی شایع می شوند و شناخته شده ترین بیماری در این فصل، آنفلوآنزا ا است.

متاسفانه در ایران نیز با آغاز فصل پاییز این بیماری به صورت اپیدمی در گروه های سنی مختلف به خصوص کودکان درآمده است.

وی افزود: بهترین راه پیشگیری از بیماری های تنفسی پاییزی شسستن مرتب دست ها، پوشیدن لباس گرم و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

در بهبودی سریع بیماران نیز استراحت، خواب و تغذیه نقش بسیار مهمی دارد و در صورت رعایت توصیه های تغذیه ای می توانند سریعتر این بیماری را پشت سر بگذارند.

مایعات زیاد مصرف شود کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: در این بیماری ها به دلیل تعریق و تب، بدن با کم آبی مواجهه می شود و این امر می تواند بهبودی را به تعویق بیندازد بنابراین در این دوران باید مایعات مانند آب ولرم، دمنوش زنجب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه تغذیه ای برای درمان بیماری های پاییزی

نسخه تغذیه ای برای درمان بیماری های پاییزی