مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 08:402022-11-21پزشكي

افزایش 87 درصدی مرگ های منتسب به آلودگی هوا


رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعه ای برای کمی سازی اثرات بهداشتی و اقتصادی منتسب به آلاینده ذرات معلق PM 2.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر عباس شاهسونی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عوارض آلودگی هوا بر سلامت افراد، گفت: مواجهه با آلودگی هوا در کشورهای توسعه یافته چهارمین عامل مرگ در جهان پس از خطرات متابولیک، رژیم غذایی و دود سیگار است.

این در حالیست که در کشورهای در حال توسعه، آلودگی هوا سومین ریسک فاکتور مرگ است.

در واقع مطالعات جهانی نشان داده است آلودگی هوای آزاد و داخل در مناطق شهری و روستایی سالیانه منجر به بیش از هفت میلیون مرگ زودرس می شود.

بررسی آثار بهداشتی و اقتصادی آلودگی هوا در 27 شهر شاهسونی با اشاره به آخرین مطالعه وزارت بهداشت در ایران در زمینه آلودگی هوا تحت عنوان کمی سازی اثرات بهداشتی و اقتصادی منتسب به آلاینده ذرات معلق PM 2.

5 ، توضیح داد: این مطالعه در 27 شهر تهران، اهواز، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان، ایلام، سنندج، همدان، خرم آباد، اراک، کرج، کرمانشاه، آبادان، شهرکرد، یزد، ارومیه، کرمان، قزوین، بیرجند، قم، زابل، بجنورد، زنجان، بوشهر، اردبیل و زاهدان در سال 1400 با جمعیت حدود 35 میلیون نفر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 87 درصدی مرگ های منتسب به آلودگی هوا

افزایش 87 درصدی مرگ های منتسب به آلودگی هوا