مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 07:272022-11-21اقتصادي

«تورلیدر» به جای «مدیر کاروان»/ عربستان، سفر حج را توریستی می کند!


در چشم انداز 2030، سعودی ها به صنعت گردشگری مذهبی، توجه جدی کرده و با ارائه راهکارهایی اقدام به جذب زائر و البته تشویق آنها به حضور در سایر شهرهای عربستان به عنوان توریست کرده اند.

- نمایی از مسجدالحرام از اتاق یکی از هتل های گران قیمت در مکه در هفته های اخیر که محدودیت های کرونایی در شهرهای زیارتی عربستان برداشته شده و زائران به زیارت خانه خدا و مسجدالنبی (ص) مشرف می شوند، سعودی ها در اقدامی اعتبار ویزای زائران خانه خدا را از یک ماه به سه ماه افزایش دادند.

جذب توریست در مکه مکرمه/ وقتی سعودی ها از زائران خانه خدا سوء استفاده می کنند این اقدام با هدف ترغیب زائران خانه خدا به بازدید از سایر شهرهای عربستان اتخاذ شده است؛ تا جایی که حتی به گفته برخی از عمره گزاران خارجی که در هفته های اخیر به زیارت خانه خدا مشرف شده اند، در هتل ها و حتی اطراف مسجدالحرام هم افرادی حضور دارند که با در اختیار قرار دادن نقشه عربستان، مکان های توریستی این کشور را معرفی می کنند و ماشین هایی نیز در بخشی از شهر مکه مکرمه پیش بینی شده تا زائران را به این مکان های تفریحی منتقل کنند.

این تصمیم سعودی ها با اعتراض هایی نیز مواجه شده است؛ به طوری که برخی از زائران که برای حال و هوای معنوی به سرزمین وحی سفر کرده بودند، معتقدند با توجه به تبلیغات مختلفی که در مک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تورلیدر» به جای «مدیر کاروان»/ عربستان، سفر حج را توریستی می کند!

«تورلیدر» به جای «مدیر کاروان»/ عربستان، سفر حج را توریستی می کند!