مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 03:402022-11-21بين الملل

تا یک دهه دیگر رویای زندگی و کار روی ماه محقق خواهد شد


ناسا اخیرا اظهار کرده که فضانوردان تا یک دهه آینده روی ماه زندگی و کار خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسکای، ناسا قصد دارد طی یک دهه آینده فضانوردانی را به مدت دو ماه برای کار و زندگی به ماه بفرستد.

به گفته ناسا اگر یک پایگاه با یک کابین قمری و یک خانه متحرک در ماه ایجاد کند، فضانوردان می توانند در هر بار سفر تا دو ماه در آنجا بمانند.

فضاپیمای آرتمیس ناسا هفته گذشته راهی ماه شد و یک کپسول نسل جدید را 50 سال پس از آخرین ماموریت آپولو برای یک سفر بدون خدمه به دور ماه فرستاد.

هدف این پرتاب که پس از تاخیرهای متعد انجام شد، بازگرداندن فضانوردان به سطح ماه در این دهه و ایجاد پایگاهی پایدار در آنجا به عنوان پله ای برای اکتشافات انسانی آینده در مریخ است و اکنون ناسا گفته است که این برنامه در واقع یک گام مهم برای ارسال منظم خدمه به ماه و حتی برای ماندن آنها برای دوره های طولانی تر است.

این شرکت قصد دارد چیزی را که کمپ اصلی/پایگاه آرتمیس(Artemis Base Camp) می نامد ایجاد کند، که این کمپ دارای یک کابین قمری مدرن و حتی یک خانه متحرک است که به فضانوردان اجازه می دهد تا دو ماه در آنجا بمانند.

یک سخنگوی ناسا گفت: ناسا در چهار سال آینده بر روی شتاب ماموریت بازگشت انسانی کار خواهد کرد و پس از آن هر سال یک بار ماموریت سرنشین دار را به ماه ارسال خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا یک دهه دیگر رویای زندگی و کار روی ماه محقق خواهد شد

تا یک دهه دیگر رویای زندگی و کار روی ماه محقق خواهد شد