مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 01:452022-11-20پزشكي

علائم تیروییدِ کم کار در کودکان و نوجوانان


کم کاری تیرویید (تیرویید کم کار) عارضه ای است که در آن غده تیرویید به اندازه کافی برخی از هورمون های حیاتی را تولید نمی کند.

- کم کاری تیرویید (تیرویید کم کار) عارضه ای است که در آن غده تیرویید به اندازه کافی برخی از هورمون های حیاتی را تولید نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به طور کلی، کودکان و نوجوانانی که به کم کاری تیرویید مبتلا می شوند علائم و نشانه های مشابه با بزرگسالان را دارند با این حال ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنند: - رشد ضعیف و در نتیجه کوتاهی قد - تاخیر در رشد دندان های دائمی - تاخیر در بلوغ - رشد ذهنی ضعیف کم کاری تیرویید ممکن است در مراحل اولیه علائم قابل توجهی ایجاد نکند اما با گذشت زمان، کم کاری تیرویید که درمان نشده می تواند باعث بروز شماری از مشکلات سلامتی مانند چاقی، درد مفاصل، ناباروری و بیماری قلبی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسایت اطلاع رسانی مایو کلینیک ، همچنین توجه به این نکته ضروریست که اگرچه هر کسی ممکن است به کم کاری تیرویید مبتلا شود، اما اگر یک زن هستید، بیشتر از 60 سال دارید، سابقه خانوادگی بیماری تیرویید دارید، یک بیماری خود ایمنی مانند دیابت نوع یک یا بیماری سلیاک دارید، امواج رادیوگرافی به گردن یا بالای سینه شما برخورد کرده، جراحی تیرویید (تیروییدبرداری) داشته اید یا در شش ماه گذشته باردار یا بچه دار شده ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم تیروییدِ کم کار در کودکان و نوجوانان

علائم تیروییدِ کم کار در کودکان و نوجوانان