مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 18:402022-11-20اقتصادي

تولید 9000 تن عسل طبیعی در قطب شهد عسل ایران


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 9 هزار تن تولید عسل در قطب تولید و شهد عسل ایران، اردبیل را شاهد هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نادر تقی زاده عصر یکشنبه در جریان بازدید از روند تولید و فرآوری عسل در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با داشتن شرایط جوی مناسب، مراتع و تنوع گیاهان دارویی از مناطق بالقوه و قطب تولید عسل کشور است که سالانه بخش عظیمی از این محصول را در بسته بندی مناسب به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

وی ظرفیت تولید این استان را 9 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید 9 برابر مصرف داخل استان است که تنها یک هزار تن آن به مصرف داخل استان رسیده است و 8 هزار تن از این محصولات به سایر استان ها و حتی کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ما در جریان مشکلات زنبورداران به ویژه بالا بودن هزینه های کارگری و حمل و نقل هستیم ولی تلاش ما بر این است تا با راهکارهای مناسب بتوانیم به افزایش ثروت و تولید منابع درآمدی زنبورداران بیافزاییم.

تقی زاده افزود: در کنار تولید عسل، به راحتی می توان از طریق سایر فرآورده های کندو نظیر زهر، پرورش ملکه، ژن رویال و حتی گرده افشانی منابع درآمدی خوبی را برای فعالان این عرصه فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 9000 تن عسل طبیعی در قطب شهد عسل ایران

تولید 9000 تن عسل طبیعی در قطب شهد عسل ایران