مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 16:052022-11-20سياسي

طبقه جدید یعنی چه؟


مورخان و جامعه شناسان یکی از علل فروپاشی شوروی را پیدایش طبقه جدید دانسته اند که به تدریج موجب جدایی احزاب و دولت های کمونیستی از مردم تحت حاکمیتشان شد؛ - مورخان و جامعه شناسان یکی از علل فروپاشی شوروی را پیدایش طبقه جدید دانسته اند که به تدریج موجب جدایی احزاب و دولت های کمونیستی از مردم تحت حاکمیتشان شد؛ مردمی که علی الادعا صاحبان اصلی انقلاب های کمونیستی بودند.

عصر ایران - طبقه جدید (New Class) مفهومی است که از سوی میلوان جیلاس (1995-1911) نویسنده و سیاستمدار کمونیست اهل یوگسلاوی مطرح شده است.

جیلاس معتقد بود که از دل احزاب کمونیست شوروی و اروپای شرقی، یک طبقه حاکمه جدید شکل گرفته است که از امتیازات و مزایای زیادی برخوردار است.

جیلاس در سال 1957 با انتشار کتاب طبقه جدید: تحلیلی از نظام کمونیستی به موضوع رانت خواری و بی عدالتی در حکومت هایی پرداخت که با شعار عدالت تأسیس شده بودند.

مورخان و جامعه شناسان و تحلیلگران سیاسی، یکی از علل فروپاشی شوروی را پیدایش همین طبقه جدید دانسته اند که به تدریج موجب جدایی احزاب و دولت های کمونیستی از مردم تحت حاکمیتشان شد؛ مردمی که علی الادعا صاحبان اصلی انقلاب های کمونیستی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبقه جدید یعنی چه؟

طبقه جدید یعنی چه؟