مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 14:452022-11-20اقتصادي

اختلال اینترنت چالشی بزرگ برای اقتصاد است


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید به وجود آمدن هرگونه مشکل و محدودیتی در فضای اینترنت می تواند برای بخش های مختلفی از اقتصاد کشور مشکل ساز شده و به آنها آسیب بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: آمارهای رسمی بانک مرکزی حاکی از آن است که 3.

3 درصد تولید ناخالص ملی به صورت مستقیم به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده است.

بر این اساس محدودسازی اینترنت در ماه های گذشته در کنار زیان جبران ناپذیر به کسب و کارهای فعال در بخش خدمات به کاهش سهم این بخش در تولید ناخالص کشور نیز منجر شده است.

وی با بیان این که برآوردهای سازمان صنفی رایانه ای کشور نشان می دهد معیشت 9 میلیون نفر با اختلال در اینترنت با چالش مواجه شده بیان کرد: اهمیت توجه به ادامه حیات کسب و کارهای اینترنتی وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که بدانیم بیش از 71 درصد از محصولات مبادله شده در شبکه های اجتماعی کالای تولید ایران بوده است و جوانان ایرانی صاحب این کسب و کارها هستند.

در مهرماه آمار نشان می داد که فروش در این حوزه ها بین 50 تا 75 درصد کاهش یافته و برآورد خسارت مالی نیز روزانه 50 تا 60 میلیون تومان و برای برخی کسب و کارها بالای 100 میلیارد تومان بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال اینترنت چالشی بزرگ برای اقتصاد است

اختلال اینترنت چالشی بزرگ برای اقتصاد است