مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 12:502022-11-20بين الملل

توصیه حافظ اسد به وزیر سپاه ایران


محسن رفیق دوست وزیر وقت سپاه پاسداران در خاطرات خود به ملاقاتی با حافظ اسد اشاره می کند که از علت های زمینه ساز فتح فاو توسط ایران بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، رفیق دوست در خاطرات خود می نویسد: من اغلب به ماموریت های خارج از کشور می رفتم.

در یکی از دیدار هایی که از سوریه داشتم و با حافظ اسد (رییس جمهوری وقت سوریه) ملاقات کردم، او می گفت تا شما یک جای اسم و رسم دار را نگیرید، دنیا شما را باور نمی کند.

شما مثلا می روید تپه فلان و آب فلان را تصرف می کنید، این چندان میسر نخواهد بود، باید بروید بصره یا بغداد را بگیرید یا یک جایی را بگیرید.

عملیاتی متفاوت بعد از فتح فاو اتفاقا این باور در دنیا پیش آمد که ایران در عراق پیشروی های استراتژیک می کند و بنابراین فتح فاو فوق العاده مهم است.

عملیات آزادسازی فاو در نوع خودش با بقیه عملیات ها فرق داشت، یعنی ما در خیبر از هور عبور می کردیم که یک آب راکدی بود اما مشکل ما نیزارهایی بود که این نی ها این قدر آب خورده بودند که هیچ اره ای این ها را نمی برید و همان نی کوب های صدام را نیاز داشت یا در عملیات بدر از یک آب باریکی می خواستیم عبور کنیم که پل بدر را ساختیم اما در عملیات فاو می بایست از اروند رود رد می شدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه حافظ اسد به وزیر سپاه ایران

توصیه حافظ اسد به وزیر سپاه ایران