مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 12:122022-11-20پزشكي

30 تا 40 درصد نارسایی ها کلیه به علت ابتلا به دیابت است


دانشیار گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 30 تا 40 درصد نارسایی ها کلیه به علت ابتلا به دیابت است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا گلشن  با بیان اینکه 30 تا 40 درصد نارسایی ها کلیه به علت ابتلا به دیابت است، اظهار کرد: اولین و مهمترین فاکتور در خصوص ابتلا به ناراحتی های کلیوی ، ابتلا به دیابت است از همین رو تشخیص و درمان به موقع آن نقش موثری در کنترل عوارض بیماری دارد.

دانشیار گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: عوارض کلیوی دیابت ممکن است تا سالها بعد از ابتلا ایجاد شود اما همزمانی این بیماری با بیماریهای قلبی عروقی نشان می دهد که عدم کنترل دیابت موجب مشکلات کلیوی می شود و مشکلات کلیوی به نوبه خود باعث ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی می شود.

وی افزود: دیابت نوع یک عموما وابسته به انسولین و در 30 درصد بیماران مشاهده می شود و دیابت نوع دوم در سنین بالا بروز می کند که زمینه ارثی در ابتلا به آن بی تاثیر نیست اما حدود 30 تا 40 درصد این بیماران دچار مشکلات کلیوی می شوند در واقع از هر سه بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی یک نفر مبتلا به دیابت است.

وی تصریح کرد: عموما بیمارانی که قبل از 20 سالگی مبتلا به دیابت و یا فشار خون بالا هستند و سایر ریز فاکتور های خطر از جمله سابقه خانوادگی، درگیری ته چشم، چاقی، مصرف سیگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 تا 40 درصد نارسایی ها کلیه به علت ابتلا به دیابت است

30 تا 40 درصد نارسایی ها کلیه به علت ابتلا به دیابت است