مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-20بين الملل

رهبر پاپوآ گینه نو: شی جینپینگ اصلا حرفی از پایگاه نظامی نزده است


در بحبوحه افزایش نگرانی ها در بین متحدان آمریکا نسبت به منافع امنیتی پکن در منطقه اقیانوس آرام، رهبر پاپوآ گینه نو تاکید کرد، رییس جمهوری چین هرگز نسبت به ایجاد یک پایگاه نظامی در این کشور، - در بحبوحه افزایش نگرانی ها در بین متحدان آمریکا نسبت به منافع امنیتی پکن در منطقه اقیانوس آرام، رهبر پاپوآ گینه نو تاکید کرد، رییس جمهوری چین هرگز نسبت به ایجاد یک پایگاه نظامی در این کشور، از خود تمایلی ابراز نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه نو در جریان مصاحبه با بلومبرگ در نشست همکاری اقتصادی آسیا-پاسیفیک (اپک) در بانکوک گفت: در جریان گفت وگوی 20 دقیقه ای روز جمعه، من و شی جینپینگ، رییس جمهور چین تنها درباره اینکه برای اقتصاد کشورهایمان چه کارهایی می توانیم انجام دهیم، صحبت کردیم.

وی افزود: ما اصلا درباره موضوعات نظامی یا کمک های نظامی صحبت نکردیم.

ماراپه تصریح کرد: صراحتا باید بگویم که چین هرگز تمایل خود را برای ایجاد یک پایگاه نظامی و یا داشتن حضور نظامی در پاپوآ گینه نو ابراز نکرده است.

پاپوآ گینه نو بزرگ ترین کشور منطقه اقیانوس آرام است که بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر منابع طبیعی از جمله طلا، چوب و غذای دریایی بسیار غنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر پاپوآ گینه نو: شی جینپینگ اصلا حرفی از پایگاه نظامی نزده است

رهبر پاپوآ گینه نو: شی جینپینگ اصلا حرفی از پایگاه نظامی نزده است