مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-20اقتصادي

تحقق «منظومه فضایی» در گرو ارتقای سازمان فضایی


مدیر عامل یک شرکت فناور در حوزه هوافضا معتقد است تحقق منظومه فضایی در سازمان فضایی ذیل نظر رییس جمهور صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسین ذوالفقار* در یادداشتی به مهر درباره توسعه صنعت فضایی آورده است: آنچه که مسلم است توسعه صنعت فضایی از مولفه های مختلفی تاثیر می پذیرد که مهمترین آن تثبیت فناوری فضایی وتجاری سازی گام به گام آن می باشد.

صنعت فضایی یک موتور محرک برای به حرکت در آوردن سایر فناوری های کلیدی محسوب میشود حمایت همه جانبه در بخش های دولتی و مردمی می تواند سرعت اثر گذاری این فناوری راهبردی را بالا برده و تحقق اقتصاد فضا را نوید خواهد داد.

در حوضه منظومه سازی ماهواره های کیوب ست الگوی حاکم شکل گیری بخش خصوصی فضا پایه به لحاظ توجیه اقتصادی این بخش از این فناوری راهبردی می باشد و مدل حمایت از شرکت های خصوصی بر پایه سرمایه گزاری های ریسک پذیر انجام می شود.

با توجه به محصور بودن سازمان فضایی ذیل نظر وزارت ارتباطات خروجی این سازمان بیشتر نیازهای حوزه ماموریت ictبوده و طرح بازارهای گسترده در این صنعت خارج از این حوزه امکان پذیر نمی باشد.

صنعت فضایی منظومه پایه نیازمند شناخت دقیق مردم از این صنعت به زبان ساده می باشد تا امکان جذب سرمایه های عمومی و شکل گیری بخش خصوصی توانمند فراهم آید با این رویکرد سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق «منظومه فضایی» در گرو ارتقای سازمان فضایی

تحقق «منظومه فضایی» در گرو ارتقای سازمان فضایی