مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-20بين الملل

گشت پلیس اتحادیه اروپا مسئول نگهبانی از شمال کوزوو شد


پس از آنکه حدود 600 افسر پلیس از اقلیت صرب کوزوو پست های خود را بابت مناقشه بر سر پلاک یک خودورو ترک کردند، افسران پلیس اتحادیه اروپا مسئول گشت زنی در شمال کوزوو شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترک پست توسط این افسران پلیس اقلیت صرب در کوزوو باعث نگرانی غرب از بابت احتمال وقوع درگیری ها و تنش های تازه قومیتی شده است.

افسران پلیس، قضات ، دادستان ها و دیگر کارمندان دولتی اقلیت صرب کوزوو اوایل ماه جاری میلادی پس از آن ترک کار کردند که دولت پریشتینا در حکمی اعلام کرد که صرب های محلی باید نهایتا پلاک های ماشین های خود را به پلاک های دولتی کوزوو تغییر دهند.

این مناقشه بر سر پلاک به تنش هایی بین صربستان و کوزوویی بدل شده که در سال 2008 اعلام استقلال کرد و حالا به مامنی برای اقلیت صرب در شمال بدل شده که مورد حمایت دولت بلگراد است.

130 افسر پلیس از لهستان و ایتالیا در حال گشت زنی در سه حوزه شهرداری هستند که هیچ پلیس محلی در آن حضور ندارد اما این نیروهای جدید از اتحادیه اروپا حق دستگیری ندارند و اتحادیه اروپا تنها می خواهد خلاء امنیتی ایجاد شده را پر کند.

ماریانو باستانزا ، فرماندهی 25 نیروی کارابینری ایتالیایی است که برای تقویت مواضع همتایان لهستانی خود وارد منطقه شمال کوزوو شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت پلیس اتحادیه اروپا مسئول نگهبانی از شمال کوزوو شد

گشت پلیس اتحادیه اروپا مسئول نگهبانی از شمال کوزوو شد