مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 10:002022-11-20سياسي

علم فرقه شناس از نگاه اسلام تولید نشده است


متأسفانه علم فرقه شناسی اگر چه مبانی آن موجود است اما از نگاه اسلام هنوز این علم تولید نشده و امروزه سنگ محک دستگاه های متولی کتاب هایی است که توسط غربی ها نگاشته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام گودرزی در نشست جریان شناسی فرق انحرافی که در قم برگزار شد به تعاریف اولیه بحث اشاره و جریان شناسی را مختص به تفکراتی دانست که در اجتماع دارای گروه، نفرات و بدنه مردمی هستند و اظهار داشت: افرادی که صاحب تفکر و گرایشات خاصی هستند ولی بدنه اجتماعی ندارند ذیل کلید واژه جریان شناسی قرار نمی گیرند.

دبیر کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در ادامه فرقه را به معنای گروه دانست و تاکید کرد: امروزه فرقه مصطلح در گروه های منفی استفاده شده است اما در تعابیر روایی و قرآنی در معنای مثبت آن هم به کار رفته است.

عضو شورای راهبردی مجمع مفام در ادامه به شاخص های فرق انحرافی را از نگاه غربی ها اشاره و گفت: متأسفانه علم فرقه شناسی اگر چه مبانی آن موجود است اما از نگاه اسلام هنوز این علم تولید نشده و امروزه سنگ محک دستگاه های متولی کتاب هایی است که توسط غربی ها نگاشته شده است و با این شاخصه ها فرقه ناجیه را هم در فرق انحرافی می توان دسته بندی گرو و همین امر سبب اشتباه در تشخیص گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم فرقه شناس از نگاه اسلام تولید نشده است

علم فرقه شناس از نگاه اسلام تولید نشده است