مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-20اقتصادي

ضربه جدی قطعی گاز به صنایع بورسی کشور


قطعی برق با قطعی گاز قابل مقایسه نیست، واقعیت این است که این اتفاق در بحث گاز امکان پذیر نیست زیرا گاز به عنوان خوراک صنایع استفاده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، آرش نجفی، رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با مهر درباره میزان اثرگذار بودن اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی بر جلوگیری از هدر رفت انرژی گفت: پلکانی کردن افزایش قیمت گاز سیاست مناسبی است به شرطی که اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی تورم زا نباشد.

به این معنی که وقتی سیاست افزایش قیمت برای مصرف کننده های گاز خانگی را اجرا می کنیم باید ابزار لازم برای کاهش مصرف گاز را هم برای آنها تعریف کنیم.

وی در ادامه افزود: اگر اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی بدون اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی انجام شود، در واقع به این معنی است که هزینه اش از مخاطب دریافت می شود و به این صورت تمام مردم یک افزایش قیمت تحمیلی بابت اجرای تعرفه گذاری پلکانی گاز را متحمل می شوند، به این دلیل با اجرای این طرح به این صورت فقط تورم برای ما به ارمغان می آید و موفقیتی در اجرا نخواهیم داشت.

نجفی درباره علت هدر رفت بالای گاز خانگی در کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان گفت: متأسفانه در سنوات گذشته روشی در کشور تحت عنوان لوله کشی گاز سراسری اجرا شد تا به این وسیله گاز را به تمام منازل بب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه جدی قطعی گاز به صنایع بورسی کشور

ضربه جدی قطعی گاز به صنایع بورسی کشور