مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 09:152022-11-20پزشكي

قبل از نصب بخاری این خبر را بخوانید


کارشناس پیشگیری از حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح نکات ضروری نصب بخاری جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن پرداخت.

- محمدرضا بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گفت: این گاز بی رنگ و بی بو بوده و افراد هنگام مسمومیت با این گاز علائم چندنی ندارند و تنها دچار حالت گیجی شده و پس از مدتی بیهوش شده و اگر اقدامی برای نجات آنها صورت نگیرد، مرگ آنها حتمی است.

وی افزود: متاسفانه عمده موارد مسمومیت با این گاز مربوط به نشست این گاز از بخاری های خانگی است و اگر افراد دقت و احتیاط لازم را در نصب بخاری نداشته باشند، در معرض خطر مسمومیت با گاز منوکسید کربن قرار خواهند گرفت.

بیات با بیان اینکه نکات ایمنی در نصب بخاری اهمیت بالایی دارد که مهمترین آن توجه به نصب درست لوله بخاری است، افزود: گاز منوکسیدکربن باید از لوله بخاری به درستی خارج شود و افراد هنگام روشن کردن بخاری باید به لوله آن دست بزنند و اگر گرم بود مشخص است که گاز در حال خروج است.

بیات گفت: دودکش بخاری هم از اهمیت بالایی برخوردار است و باید یک متر از سقف ارتفاع آن بلندتر باشد و روی آن کلاهک H مانند قرار داده شود تا هم باد نتواند با نفوذ به دودکش بخاری را خاموش کند و هم پرندگان نتوانند بالای دودکش لانه سازی کرده و مسیر خروج گاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از نصب بخاری این خبر را بخوانید

قبل از نصب بخاری این خبر را بخوانید