مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 19:502022-11-19اقتصادي

شورای زکات در 41 روستای آستارا فعالیت می کند


فرماندار آستارا با اشاره به نقش مهم مساجد و رسانه ها در فرهنگ سازی زکات و لزوم توجه به ترویج این فرهنگ در جامعه گفت: شورای زکات در 41 روستای آستارا فعال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عنایت رضایی پور بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای زکات آستارا با اشاره به فعالیت شورای زکات در 41 روستای آستارا بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری شورای زکات روستایی در 41 روستای شهرستان مجموعاً 2 میلیارد و 200 میلیون تومان شامل زکات مستحبی و کفاره عمد و غیر عمد بوده و تمام دریافتی زکات در همان روستا هزینه می شود.

فرماندار آستارا با اشاره به لزوم هماهنگی میان دستگاه های متولی در امر دریافت زکات گفت: حضور نهادهای زیر مجموعه بهزیستی و کمیته امداد، میزان پرداخت افراد در حوزه زکات را افزایش می دهد.

رضایی پور زکات را صدقه واجب در دین اسلام دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی در حوزه زکات باید بیش از گذشته باشد و نقش بی بدیل مساجد و رسانه ها در این عرصه بسیار تأثیر گذار و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به لزوم خلاقیت در جمع آوری زکات تصریح کرد: خداوند در آیه 41 سوره حج به جدی گرفتن امر زکات تاکید بسیاری کرده اند و باید با شیوه های نوین و خلاقانه، در خصوص دریافت این فریضه مهم اقدامات قابل توجهی انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای زکات در 41 روستای آستارا فعالیت می کند

شورای زکات در 41 روستای آستارا فعالیت می کند