مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 17:252022-11-19اجتماعي

مرمت ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی در کاخ گلستان


مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از سامان دهی عایق رطوبتی بام حجره های عمارت بادگیر این مجموعه جهانی خبر داد و گفت: مرمت کاشی کاری و ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی نیز به پایان رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی گفت: مجموعه حجره های اطراف حیاط اختصاصی عمارت بادگیر، بخشی از فضاهای با ارزش به حساب می آیند که به لحاظ معماری، نیمه پوشیده محسوب می شود.

همچنین به لحاظ زیبایی در تزیینات به کار رفته در آن ها (کاربندی و گچبری) مورد توجه هستند.

مدیر کاخ گلستان ادامه داد: براین اساس به دلیل نقص و آسیب جدی در پوشش بام این حجره ها، در معرض رطوبت و بارش قرار گرفتن تزیینات داخلی این فضاها و قدیمی بودن ساختار و لایه بندی بام و علاوه بر آن عایق بندی نامناسب، عملیات مرمتی شامل برچیدن اندودهای آسیب دیده، عایق بندی و آجر فرش بام با روش سنتی در این بخش از کاخ گلستان طراحی و اجرا شد.

او تصریح کرد: این عملیات مرمتی به منظور رفع این آسیب ها برای بام انبارهایی که در جنوب غربی این محوطه قرار دارد، انجام شده است.

امامی ادامه داد: مرمت و استحکام بخشی تزیینات کاشی کاری در نمای دیوار، بنا و طاق نماهای محوطه کاخ گلستان و جبهه شرقی بنای عمارت خلوت کریمخانی که فضای نیمه باز به شمار می آید، نیز ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی در کاخ گلستان

مرمت ستون سنگی ایوان خلوت کریمخانی در کاخ گلستان