مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-19اقتصادي

بنگاه های کوچک نمی توانند اقتصاد را تنومند کنند


دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به لزوم تدوین برنامه های پنج ساله صنعتی، گفت که توجه صرف به بنگاه های کوچک و متوسط نمی تواند موجب تنومند شدن اقتصاد شود و باید به سمت تولید انبوه برویم تا قیمت و کیفیت تولید منطقی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا غزنوی در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: باید در استراتژی های صنعتی تجدیدنظر و زمینه های فرهنگی و اجتماعی آن فراهم شود.

برنامه پنج ساله صنعتی یا حتی برنامه پنج ساله برای انتخاب صنایع مزیت دار در کشور وجود ندارد که در تدوین برنامه هفتم توسعه باید این مسائل در نظر گرفته شود.

موضوع پیشران های اقتصادی تاکنون کمتر در محافل اقتصادی و کلان کشور مطرح شده است.

وی همچنین با اشاره به خشکسالی های پیاپی در کشور، وضعیت نامناسب کشاورزی و دامداری متاثر از آن و اینکه صنایع های تک در کشور مزیت ندارد، تصریح کرد: بر این اساس باید به سمت صنعتی شدن هر چه بیشتر در کشور حرکت کرد و در این راه می توان از تجارب موفق کشورهایی همچون کره جنوبی، آلمان، ژاپن و حتی ترکیه استفاده کرد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه حمایت های ویژه در موضوع بهره بانکی و مالیات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخلی، کاهش تعرفه مواد اولیه مورد نیاز، جلوگیری از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگاه های کوچک نمی توانند اقتصاد را تنومند کنند

بنگاه های کوچک نمی توانند اقتصاد را تنومند کنند