مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-19سياسي

چه زمان به سراغ ارتودنسی برویم؟


ارتودنسی یعنی اصلاح مشکلات فکی و دندانی که شامل دو دسته کلی است که بد فرمی های دندان بوسیله تعدادی سیم (نگهدارنده) که در دهان گذاشته می شود اصلاح می شوند.

- ایسنا/هرمزگان یک دندانپزشک گفت: ارتودنسی یعنی اصلاح مشکلات فکی و دندانی که شامل دو دسته کلی است که بد فرمی های دندان بوسیله تعدادی سیم (نگهدارنده) که در دهان گذاشته می شود اصلاح می شوند.

دکتر فائزه پیرزاد افزود: به طور کلی مشکلات فکی و دندانی شامل دو دسته می شود: مشکلات فکی که فک پایین به سمت جلو رشد کرده و دندانها به شکل نامناسب قرار دارند و روی هم هستند و بعضی افراد به دلیل عدم تناسب بین دندان و سایز فک دچار بهم ریختگی دندانی می شوند و بیشتر جنبه ژنتیک دارند.

این دندانپزشک بیان کرد: اگر مشکل فکی داشته باشیم و موضوع، سن شروع ارتودنسی باشد، بچه ها باید در سنین کم 7 یا 8 سالگی که اولین دندانهای دائمی رشد می کنند به متخصص اتودنسی مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: اگر احساس می شود بچه به صورت ژنتیکی به دلیل وراثت همانند اعضا فامیل پدری یا مادری دچار مشکلات ارتودنسی است حتما باید در این سنین ویزیت شوند چون خیلی از مشکلاتی که در آینده شدیدتر می شود در سنین کم و برای دختران در سن 10 سالگی و برای پسران در سن 12 سالگی قابل پیشگیری و جبران است که اگر پیشگیری نشود ممکن است در سن 18 سالگی به جراح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمان به سراغ ارتودنسی برویم؟

چه زمان به سراغ ارتودنسی برویم؟