مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 12:502022-11-19اقتصادي

ایران قوی و توازن قدرت


«نمی توان بر این حقیقت چشم پوشید که جامعه و نظام و حکمرانی می بایست متوازن و منسجم باشد.

اگر کشوری مثل ما جزو مهم ترین تولیدکنندگان نفت و گاز بود اما بنزین وارد کند، - نمی توان بر این حقیقت چشم پوشید که جامعه و نظام و حکمرانی می بایست متوازن و منسجم باشد.

اگر کشوری مثل ما جزو مهم ترین تولیدکنندگان نفت و گاز بود اما بنزین وارد کند، واقعیت تلخی که هنوز هم گاه و بیگاه ادامه دارد، نشانه همان عدم توازن و ضعف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعطاءالله مهاجرانی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: این تقسیم بندی دیگر تکراری است! به قول بهاءالدین خرمشاهی: تا می بینم که کسی می گوید: فیلسوف، از دو کلمه فیل و سوف.

من می خواهم از فرط تکرار یخه ام را پاره کنم! حالا ماجرای این مقاله و تقسیم قدرت است که قدرت را می توان به قدرت سخت که نیروی نظامی و نفت نماد آن است و قدرت نرم که رسانه ها می توانند نماینده آن به شمار آیند تقسیم کرد.

وقتی از ایران قوی صحبت می کنیم، چه تصوری از قدرت داریم؟ شاید هنوز هم کتاب قدرت برتراند راسل، که به پدیدارشناسی قدرت پرداخته است، پس از 85 سال از انتشار کتاب، حرفی برای تامّل داشته باشد که دارد.

راسل قدرت را در علوم اجتماعی و سیاسی، به منزله مفهوم یا موضوعی بنیادین تلقی می کند، چنان که مفهوم انرژی در فیزیک از نظر او به عنوان مفهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران قوی و توازن قدرت

ایران قوی و توازن قدرت