مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-19اقتصادي

قرارداد های تجاری با کشور های منطقه نوسانات ارزی را کاهش می دهد


اله مراد سیف؛ استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: افزایش تعاملات تجاری با کشور های همسایه و منطقه از جمله موضوعاتی است که به رشد اقتصادی کشور منتهی می شود، - استاد اقتصاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: موافقت نامه های ارزی دو یا چند جانبه با دیگر کشور ها شکل بگیرد تا حد بسیار زیادی ما را از  وابستگی به دلار نجات می دهد.

اله مراد سیف؛ استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: افزایش تعاملات تجاری با کشور های همسایه و منطقه از جمله موضوعاتی است که به رشد اقتصادی کشور منتهی می شود، اما آنچه برای تحقق این موضوع لازم است روشن بودن فرآیند تجاری با کشور های مختلف است.

وی در این باره افزود: به این معنا که مهمترین مولفه در تجارت ارتباط شفاف تجاری است یعنی باید بتوانیم برای سال های آینده و مشخص بودن نحوه تعاملات تجاری با کشور های منطقه بخصوص اعضای پیمان های شانگ های و بریکس و .

توافق نامه هایی به امضاء برسانیم تا زمینه برای تجارت به وسیله ارز های دو کشور صورت بگیرد.

به عنوان مثال با  که داریم رقم بزنیم می تواند شرایطی ایجاد کند که با روسیه می توانیم توافق تجاری روشنی داشته باشیم تا دولت برای تامین زیر ساخت ها و لجستیک مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارداد های تجاری با کشور های منطقه نوسانات ارزی را کاهش می دهد

قرارداد های تجاری با کشور های منطقه نوسانات ارزی را کاهش می دهد