مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 11:102022-11-19بين الملل

دولت آمریکا دادستان ویژه جرایم جنگی برای پرونده ترامپ منصوب کرد


در ادامه افزابش تنش داخلی بین جمهوری خواهان و دموکرات ها، دستگاه قضایی آمریکا بازرس و دادستان ویژه ای برای پرونده رییس جمهوری پیشین این کشور منصوب کرده که تخصص آن بررسی جنایات جنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مریک گارلند ، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا اعلام کرد جان جَک اسمیت ، به عنوان بازرس و دادستان ویژه پرونده دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور منصوب کرده است.

رییس جمهور پیشین آمریکا متهم است به نگهداری اسناد محرمانه در محل اقامتش در فلوریدا و همچنین به نقش آفرینی در حمله هوادارانش به کنگره در 6 ژانویه 2020 پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری.

آخرین منصب بازرس ویژه جدید پرونده ترامپ، دادستان جنایت جنگی در دادگاه کیفری بین المللی در لاهه بوده است.

وزیر دادگستری او را دادستانی حرفه ای و کهنه کار معرفی کرد که در این پرونده اجازه دارد هر جرم و جنایت فدرالی که از تحقیقات این پرونده بیرون می آیند را پیگیری کند.

انتصاب این دادستان و بازرش ویژه، 3 روز پس از اعلام رسمی دونالد ترامپ برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2024 انجام می شود.

ترامپ این اقدام دستگاه قضایی آمریکا را بدترین نوع سیاسی کاریِ عدالت در کشور ما توصیف کرد و در گفت وگو با فاکس نیوز گفت: من اعلام نامزدی کردم و سپس آنها یک دادستان ویژه منصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آمریکا دادستان ویژه جرایم جنگی برای پرونده ترامپ منصوب کرد

دولت آمریکا دادستان ویژه جرایم جنگی برای پرونده ترامپ منصوب کرد