مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 10:202022-11-19سياسي

ثبت 20 موقوفه جدید در شهرستان دلیجان


رییس اداره اوقاف شهرستان دلیجان از ثبت 20 موقوفه در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

- حجت الاسلام اکبر رجبی در گفت وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: یکی از کاملترین صدقات وقف بوده و ممکن است تفاوتی با سایر صدقات داشته باشند، وقف صدقه جاریه است.

وی افزود: در وقف اصل مال باقی می ماند و منافعش در مسیر نیت واقف هزینه می شود به تعبیر قانون مدنی وقف حبس عین و تسبیل منفعت است ولی در صدقه هم اصل و هم منفعت هزینه می شود و مقطعی است.

رییس اداره اوقاف شهرستان دلیجان بیان کرد: اداره امور موقوفات عام که متولی نداشته باشد و همچنین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و برخی وظایف دیگر که در ماده 1 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه ذکر شده بر عهده اداره اوقاف است.

اداره اوقاف وظیفه صیانت و حفاظت از موقوفات و بقاع متبرکه و مصرف عوائد و نذورات مرتبط در مسیر احیاء و مرمت و حفظ عین و اجرای امینانه نیات موقوفات را بر عهده دارد.

رجبی ادامه داد: خارج از حیطه وقف که جزو وظایف اصلی سازمان اوقاف است، این سازمان فعالیت های دیگری دارد، حمایت از فعالیت های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی تا کشوری، صیانت از بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، ارتقاء بهره وری موقوفات، فعالیت های خیریه و اجتماعی از دیگر حوزه های کاری سازمان اوقاف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 20 موقوفه جدید در شهرستان دلیجان

ثبت 20 موقوفه جدید در شهرستان دلیجان