مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 09:302022-11-19دانش

نهنگ ها، قربانیان آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از independent ریز پلاستیک ها - تکه های بسیار ریز و آلاینده پلاستیک - به سراسر جهان، از رودخانه ها و دریاچه ها گرفته تا سواحل قطب جنوب و درون بدن انسان ها، - نهنگ ها وقت و نیرو می گذارند تا این کریل ها را صید کنند؛ اما انبوه ریزپلاستیکی نصیبشان می شود که ارزش غذایی ندارد و این جانوران از غذای مورد نیازشان محروم می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از independent ریز پلاستیک ها - تکه های بسیار ریز و آلاینده پلاستیک - به سراسر جهان، از رودخانه ها و دریاچه ها گرفته تا سواحل قطب جنوب و درون بدن انسان ها، راه یافته اند.

حالا گروهی از دانشمندان محاسبه کرده اند که نهنگ های گوژپشت در تکاپوی یافتن غذای روزانه، میلیون ها تکه از این ریزپلاستیک ها را می خورند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، این نتایج به نگرانی در مورد سلامت نهنگ ها دامن می زند و نگاهی بیدارگرانه به وسعت آلودگی ریزپلاستیکی در اقیانوس های جهان دارد.

جرمی گلدبوگن از نویسندگان این مطالعه و پژوهشگر اقیانوس شناسی دانشگاه استنفورد، در نشستی مطبوعاتی گفت: جانداران بزرگی هم چون نهنگ بی دندان که با سرند کردن آب تغذیه می کنند طوری فرگشت پیدا کرده اند که مقادیر زیادی از آب اقیانوس را فرآوری می کنند و از صافی می گذرانند به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهنگ ها، قربانیان آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها

نهنگ ها، قربانیان آلودگی پلاستیکی اقیانوس ها