مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 08:352022-11-19پزشكي

هوش مصنوعی رطوبت خاک را پیش بینی می کنند


گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش های یادگیری ماشینی روشی برای پیش بینی رطوبت خاک ابداع کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رطوبت خاک تأثیر مستقیمی بر عملکرد اکوسیستم، پوشش گیاهی و تولید محصول، سلامت محیط و پایداری جوامع روستایی دارد.

علاوه بر آن رطوبت خاک نقش مهمی در تمام جنبه های فعل و انفعالات جو و زمین از جمله رویدادهای شدید مانند موج گرما، خشکسالی و سیل دارد.

ماهیت پیچیده رطوبت خاک یک چالش بزرگ برای برآورد دقیق آن به حساب می آید.

با وجود پیشرفت های اخیر در رصد ماهواره، وضوح زمانی و مکانی و مشاهدات کم عمق این ابزار مانع از آن می شود که نتایج رصدهای ماهواره ای در مدلسازی مکانیک وهمچنین کاربردهای با وضوح بالا استفاده شود.

در همین راستا گروهی از محققان با همکاری نیما شکری و سحر بخشیان با توجه به اهمیت رطوبت خاک در بسیاری از فرآیندهای هیدرولوژیکی، تحقیقی انجام دادند تا یک ابزار پیش بینی کننده بسازند که قادر به توصیف رابطه بین رطوبت خاک و طیف وسیعی از پارامترهای مرتبط با آب وهوا و خاک باشد.

به همین دلیل آنها شبکه های متراکم اندازه گیری در محل را ابداع کردند که با کمک یادگیری ماشینی راستی آزمایی دقیقی از وضعیت خاک ارائه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی رطوبت خاک را پیش بینی می کنند

هوش مصنوعی رطوبت خاک را پیش بینی می کنند