مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 14:302022-11-18اقتصادي

جبران ناترازی گاز و کاهش هدر رفت انرژی با سوآپ گاز روسیه


برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به 5 تا 10 درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه جویی خواهد شد و ایران می تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از ایرنا، ایران و روسیه بزرگ ترین دارندگان منابع گازی جهان هستند و در مجموع نزدیک به 36 درصد از ذخایر گازی جهان در اختیار این دو کشور قرار دارد.

با این حال هر دو کشور تحت تحریم های نفتی قرار دارند، اما نزدیکی دو کشور به یکدیگر و همچنین امکان ارتباط شبکه گاز هر دو با هم این فرصت را فراهم کرده تا با وجود تحریم ها به عنوان بازیگران فعال بازار گاز حاضر شوند.

در حال حاضر، صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل جنگ بین این کشور و اوکراین در هاله ای از ابهام قرار دارد.

بنابراین روسیه به دنبال بازارهای جدید گازی می گردد و در این میان ایران در اطراف خود مصرف کنندگان گاز دارد که مشتاق گاز روسیه هستند.

از همین رو بحث سوآپ گاز روسیه از طریق ایران مطرح شده، اما نکته مهم آن است که از همان ابتدا منتقدان به فکر مقابله با دولت افتاده اند.

در ابتدا بحث این بود که ایران گاز دارد و چرا می خواهد مشتری های بالقوه خود را به روسیه بدهد که کاملاً مشخص شد در فصول غیر سرد سال ایران مشتریان ثابتی دارد که گاز را با قراردادهای بلندمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جبران ناترازی گاز و کاهش هدر رفت انرژی با سوآپ گاز روسیه

جبران ناترازی گاز و کاهش هدر رفت انرژی با سوآپ گاز روسیه