مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-18اقتصادي

پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: خوشبختانه مشکلی برای واردات ارز به کشور نداشته ایم به همین دلیل پول بلوکه شده در کشور های مقصد وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بسیاری از صنایع در کشور ما صادرات را به شکل خوبی انجام می دهند اما به دلایل مختلف ارز آوری ندارند.

ارز آوری که در این شرایط می تواند گره گشای کمی از مشکلات باشد.

اما صنعت پتروشیمی تا چه حد توانسته در این راستا موفق عمل کند؟ احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران در این زمینه به مهر می گوید: خوشبخاته ما مشکلی با واردات ارز به کشور نداشته ایم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران اضافه کرد: ما در 7 ماهه سال گذشته 38 میلیون و 860 هزار تن تولید داشته ایم، البته باید در نظر داشت که تمامی تولیدات ما صادر نمی شود و بخشی از آن مربوط به داخل و خوراک بین مجتمعی است و از این مقدار 15 میلیون و 500 هزار تن را صادر کرده ایم.

وی ادامه داد: البته در سال 1401 این رقم تغییر کرد و به در 7 ماهه ابتدای سال 41 میلیون و 550 هزار تن تولید داشته و از این مقدار 17 میلیون و 500 هزار تن مربوط به صادرات بوده است.

همچنین میزان ارز آوری در 7 ماهه ابتدایی سال جاری 10 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که تنها 8 میلیارد و 733 میلیون دلار به سامانه نیما تعلق گرفت و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد

پتروشیمی مشکلی برای ارز آوری ندارد