مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 11:052022-11-18پزشكي

هشدار کاهش سن ابتلا به دیابت


تغییر سبک زندگی، انجام ندادن به موقع آزمایش های دوره ای به ویژه با گذر از سن 40 سالگی، استعمال دخانیات و افزایش فشار خون روند اپیدمی و شیوع دیابت را افزایش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، یکی از ویژگی های شاخص و علائم بیماری دیابت، بی علامتی است و بسیاری از مواقع مبتلایان به این بیماری سال ها از ابتلا به دیابت خبردار نبوده و تنها در صورت بروز برخی علائم و انجام آزمایش های لازم به این موضوع پی می برند.

به باور کارشناسان بهداشتی شاخص ترین نشانه های دیابت قند خون بالا است یعنی اگر میزان نرمال قند خون برای فرد ناشتا را 70 تا 99 میلی گرم بر دسی لیتر در نظر بگیریم افرادی با قند خون بین 100 تا 125 به دیابت نوع سه و 125 میلی گرم بر دسی لیتر به بالا به دیابت مبتلا هستند.

هر چند قند خون بالا به تنهایی نشانه قند بالا نیست بلکه دیگر اختلالات متابولیکی، مولفه هایی نظیر کلسترول، فشار خون بالا و چربی بالا نیز از دیگر شاخصه های ابتلا به دیابت به شمار می رود و این امر ضرورت کنترل چربی را نشان می دهد.

کاهش سن دیابت رییس انجمن دیابت همدان گفت: پیشتر انجام سه نوبت آزمایش قند خون به افراد بالای 45 سال توصیه می شد که این آزمایشات از سال گذشته به 35 سال به بالا کاهش یافته که گویای کاهش روز افزون سن ابتلا به دیابت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کاهش سن ابتلا به دیابت

هشدار کاهش سن ابتلا به دیابت