مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 10:352022-11-18بين الملل

تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی اسراییل


یک رسانه آمریکایی از تلاش های آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی رژیم صهیونیستی و دیدار مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه عمان در این باره خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت آمریکایی آکسیوس اعلام کرد که اخیرا دیداری میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با سید بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان انجام و طی آن درباره پرونده بازگشایی حریم هوایی این کشور بر روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی و اتخاذ تصمیم مشابه عربستان توسط عمانی ها گفت وگو شده است.

این رسانه به نقل از چند مقام آمریکایی و صهیونیست نوشت که دولت جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از ژوییه گذشته در تلاش بوده تا عمانی ها را متقاعد کند که حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی اسراییل باز کنند، اما عمانی ها چندین موضوع و درخواست های از ایالات متحده داشتند و خواستار تحقق این خواسته ها در ازای اتخاذ تصمیم بازگشایی حریم هوایی به روی اسراییل شده اند.

مقامات آمریکایی و اسراییلی با بیان اینکه در سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه عمان به واشنگتن برای اولین بار گفت وگوی راهبردی صورت گرفت و چندین موضوع دیگر از جمله یمن و امنیت منطقه مورد بحث و بررسی میان مقامات دو کشور قرار گرفت، ابراز امیدواری کردند که پیشرفت صورت گرفته در جریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی اسراییل

تلاش آمریکا برای گشودن حریم هوایی عمان به روی اسراییل