مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 آبان 1401 ساعت 09:402022-11-18پزشكي

تجویز و مصرف دارو در ایران غیر منطقی است


پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات نظام سلامت با انجام یک مطالعه مروری و بررسی مقالات منتشر شده در 20 سال گذشته عنوان می کنند که تجویز و مصرف دارو در ایران نامناسب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر الهام احمدنژاد در نخستین سمینار تصمیم گیری مبتنی بر شواهد با عنوان چالش های دارویی در اقتصاد سلامت و ارائه راهکارها برای آن ، درباره مطالعات انجام شده در ایران در مورد مصرف غیر منطقی دارو گفت: ما در موسسه ملی تحقیقات نظام سلامت در بحث های دیده بانی نظام سلامت تمرکز داریم و در این بررسی ما به اهمیت موضوع مصرف غیر منطقی دارو، وضعیت مصرف غیرمنطقی دارو در ایران و سهم دارو در پرداخت های مستقیم از جیب مردم پرداخته ایم.

وی با بیان این که از سال 2010 بحث های ناکارایی نظام سلامت در متون تحقیقات مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: ناکارایی یکی از اصلی ترین موانع رسیدن به پوشش همگانی سلامت است.

10 علت برای ناکارایی نظام سلامت عنوان شده که سه مورد از 10 علت مربوط به دارو است و مصرف و تجویز غیر منطقی دارو یکی از 10 علل شناخته شده مصادیق ناکارایی در نظام سلامت است.

این دانشیار اپیدمیولوژی با اشاره به این که تجویز و مصرف غیر منطقی دارو از مهم ترین معضلات حوزه سلامت در سراسر دنیاست ادامه داد: مصرف غیر منطقی، مصرف بیش از حد و همچنین مصرف کم تر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز و مصرف دارو در ایران غیر منطقی است

تجویز و مصرف دارو در ایران غیر منطقی است