مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 20:302022-11-17اقتصادي

برگزاری پنجمین جشنواره زعفران دربهاباد/ زعفران بهاباد به جهان صادر می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که استفاده بهینه از منابع طبیعی و افزایش دانش کشاورزان، منجر به توسعه پایدار این بخش می شود گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس در بهاباد، عباس حاجی حسینی در مراسم پنجمین جشنواره استانی زعفران در این شهرستان، با تاکید بر افزایش دانش علمی کشاورزان اظهار کرد: منطقه بهاباد یزد دارای ظرفیت بسیار بالایی برای کشت زعفران است که کشاورزان این منطقه می توانند با استفاده از روش های بهینه به تولید انبوه زعفران در این منطقه بپردازند.

وی با اشاره به این که سطح زیرکشت زعفران دراستان یزد 734 هکتار است، افزود: شهرستان بهاباد بیشترین سطح زیر کشت زعفران با 350هکتاردارد که پیش بینی میشود از هر هکتار دو تن زعفران کشاورزان بهابادی از مزارع خود برداشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان این که عمل آمدن محصول زعفران در بهاباد چهار و نیم کیلوگرم در هکتار است گفت: ثبت برند زعفران مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است و از دیگر اهداف آن ترویج جایگزینی کشت زعفران به عنوان محصول کم آب و نیز ارتقای سطح کیفی و کمی زعفران روستای از ان است.

حاجی حسینی با بیان این که عملکرد محصول زعفران در بهاباد چهار و نیم کیلوگرم در هکتار است تصریح کرد: ثبت برند زعفران مهمترین هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری پنجمین جشنواره زعفران دربهاباد/ زعفران بهاباد به جهان صادر می شود

برگزاری پنجمین جشنواره زعفران دربهاباد/ زعفران بهاباد به جهان صادر می شود